First day in Gold Coast!

16 mei 2017 - Gold Coast, Australië

Na toch een wat gebrekkige eerste nacht in Gold Coast door het reizen door verschillende tijdzones heel erg vroeg, en best wel gedesoriënteerd wakker geworden. Om 07.45 toch het nest uit gekropen en lekker samen gedoucht.. geintje. Na het opfrissen de stad in gelopen, het zonnetje scheen en in het daglicht zag alles er toch wel erg gelikt uit! We zijn naar een breakfast bar gelopen en heerlijk genoten van een bagle met avocado, kip, verse spinazie en gesmolten kaas, heerlijk! Nadat het naar binnen geschoven was zijn we op het strand gaan kijken, en ook dit was prachtig, maar toch ook vreemd om te zien als je de kust van egmond gewend bent. Een prachtig strand met een mooie blauwe zee met perfecte hoge golven. En dit aan de voet van een stad met torenhoge wolkenkrabbers zonder duinen. Helaas liet de wind het afweten en kon ik de kite in het appartement laten liggen. We besloten de auto te pakken en lekker te gaan rijden, we zien wel waar we uitkomen! Na een paar mooie plekjes gezien te hebben besloten om de navigatie naar Brisbane City aan te zetten om daar de boel een beetje te verkennen. Na een rit van zo'n 50 minuten links rijden (wat toch wel ff wennen is) aangekomen in Brisbane en de auto in de eerste beste parkeergarage onder een groot winkelcentrum geparkeerd. Toen we in het winkelcentrum liepen kwam ik erachter dat me portemonnee nog in de auto lag dus moesten terug om hem te halen... geluk bij een ongeluk want toen zagen we de tarieven! $9,- per 20 minuten, weg hier!! Uitendelijk een mooi plekje gevonden ergens wat hoger gelegen in de heuvelachtige stad, en de stad vol met wolkenkrabbers en een diversiteit van mensen ingelopen. Na een stukje gelopen, en een broodje gescoord te hebben even neergeploft op een terras dat naast een parkje lag om een drankje te nuttigen. Toen we weer naar de auto liepen realisseerden we ons dat het logisch was dat de tarieven hogerop goedkoper waren, in 28°C een berg op lopen is niet relaxed... nadat we weer terug waren zijn we heerlijk op het balkon gaan zitten. Even later zijn we de stad weer ingelopen om een dikke vette steak te scoren, we zijn neergeploft bij the loose moose waar we een mooie fles wijn hebben besteld, een dikke steak en overheerlijk gegeten en gezeten hebben! Thuis aangekomen op internet een steengoeie advertentie gevonden en hierdoor zijn we donderdag waarschijnlijk eigenaars van een Mitsubishi Challenger met daktent en al! Spatzuiver! Na een onderhandeling lekker gaan slapen en tijd voor een nieuwe dag!

1. Miranda:
    16 mei 2017
    Idd Spatzuiver!
    Hang on in there with your beautiful lyrics mate.
    Lots of love from up above and regards to down under!