Finally an update

24 juli 2017 - Cairns, Australië

Het is weer tijd voor een samenvatting van afgelopen paar weken! Na een lange reis met veel tegenslagen inclusief een auto die total loss was omdat de schakelbak naar de getver was toch aangekomen in Gordonvale. Hier wonen de vrienden van Evelien en ontvingen ons zeer vriendelijk.
Het is een enorm grote suikerriet boerderij waar de gehele familie woont verspreid over meerdere boerderijen. Prachtige omgeving met zeer veel fauna en flora. Elke dag duizende  kakatu's die overvliegen en krokodillen en stierhaaien in de rivier.
Elke avond was het relaxen met de families, en de tweeling broers zitten in een band die dagelijks een jam sessie hadden in een van de loodsen.
Op een van de zaterdagen was de man des huizes jarig, en hebben we een enorme pop gebouwd van hout en volgestopt met blikjes gevuld met een beetje benzine om vervolgens 's avonds tijdens de viering onze eigen burning man fest te houden. Fantastisch! Na zo'n 3 weken was het tijd om weer te vertrekken van deze prachtige plek.
Evelien en Noah gingen terug naar Brisbane, en wij naar Cairns, de stad in het hogere noorden waar de temperaturen zowel dag als nacht prima zijn. We gingen voor het hostel Gilligans, een hostel boven een van de grotere clubs van Cairns zodat we letterlijk kruipend naar onze kamer konden..
We hadden een enorm leuke kamer met 2 Engelse, een Canadees, Tim en ik. Elke avond was er wel wat te doen en overdag relaxen bij de lagoon of wandelen in het regenwoud en zwemmen bij de watervallen. Ivm de lekkere temperaturen hebben we besloten hier werk te zoeken en dat is ons gelukt! Helaas moesten Tim en ik hierdoor onze wegen scheiden. Tim is aan de gang op een banana farm een uurtje van Cairns en ik ben de nieuwe kok van Blue Moon Grill. Maar we zullen elkaar ongetwijfeld snel weer treffen!
Een Duitse jongen die ik heb ontmoet kon dit weekend gratis kaartjes regelen voor een weekend festival 2,5 uur inland van Cairns omdat hij de filmmaker was.
We zijn hier met ze 3en naartoe gegaan, een duitser een canadese en de hollandse ik! Het was een psychedelic trance festival ramvol met hippies en andere spirituele gegadigden, een super toffe ervaring maar persoonlijk was een weekend te lang. Nu weer terug en dinsdag weer aan de bak!
We keep in touch!!
CHEERS!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bob:
    26 juli 2017
    Geniet man leuk om weer is wat te horen.
    Pap's