The YHA experience!

22 mei 2017 - Brisbane, Australië

Even een update over afgelopen dagen, het was iets slechter weer dus hebben niet zeer veel gedaan en daarom nu pas de update. Donderdag werden we toch wel flink krom wakker en was het weer wat minder dus hebben we lekker gerelaxed bij het hostel en zo nu en dan de stad even in geslenterd. We hadden een nederlands stel ontmoet en afgesproken dat ik 's avonds zou gaan koken en dit dus uiteraard ook gedaan. Het werd natuurlijk een dikke vette steak! Na wat wijntjes en wat borreltjes verder kregen we te horen dat het op donderdag in "The Valley" erg goed stappen was, we zagen dan ook geen reden om een klein drankje te gaan nuttigen in de club Probhition. Nadat we 2 uber taxis betaald hadden en 1 genomen te hebben..., waren we er. Zeker de moeite waard want het was one big madhouse! Heerlijk gedanst en genoten van de rum cola's die rijkelijk vloeide en in prijs relatief meevielen. Na een flinke stapavond was het tijd om terug naar het hostel te gaan en lekker te gaan slapen. Nadat we vrijdag ochtend wakker werden was het echt schijtweer en hebben we lekker op de bank gerelaxed met de mensen die die in het hostel zitten en keihard ge-chilled en films gekeken. ' S avonds begon iedereen zijn coconnetje weer uit te kruipen en werd het wederom gezellig in de openbare lounge. Na een aantal spelletjes werd het tijd voor een (voor ons) onbekend drinkspel genaamd electricity. Dit is onmenselijk en zeker niet goed voor je, maar wel heel gezellig. Toen de klok 04.30 sloeg was het toch echt tijd om te slapen. Zaterdag was het nog steeds rotweer helaas, en zijn we overdag weer even de stad in gegaan en het was tijd om weer even wat  boodschappen te gaan doen. Aangezien een aantal mensen die we ontmoet hadden maandag gewoon moesten werken en een van de jongens zondag nacht al, hadden we afgesproken om het weekend keigoed af te sluiten en dit is ook gebeurd. Na een hele gezellige avond in het hostel werden we meegevraagd door de nacht bewaker die die nacht vrij was om met hem mee naar zijn huis te gaan voor een house party! Dit was ook weer fenomenaal! Heel wat borrels en lachbuien later was het tijd om 1 oog dicht te doen en proberen recht naar het hostel te lopen, wederom weer een geslaagde avond. Zondag was het weer heerlijk weer en hebben we lekker in het zonnetje gerelaxed en we hadden te horen gekregen dat we konden hiken op een berg aan de voet van de stad met een prachtig uitzicht, dus dit wouden we doen! Nadat we de taxi chauffeur verteld hadden dat we wouden gaan hiken heeft hij ons afgezet en wouden we naar de top klimmen. We kwamen erachter dat er alleen maar paden naar beneden gingen en zo kwamen we erachter dat we op de top waren afgezet.. beetje jammer maar echt een prachtog uitzicht! We zijn lekker naar beneden gewandeld en richting het hostel gegaan. Savonds de meesten mensen gedag gezegd en lekker optijd gaan liggen. YHA hostel is een rete gezellig hostel die ik iedereen aanraad maar het is echt tijd om de stad te verlaten!! Morgen komt onze nieuwe auto dus spannenddddd!!!